გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი: ხათუნა ჯორბენაძე
| ||||||||||||||||
საგანი: ბუნება
|
კლასი: II
| |||||||||||||||
თემა: მაგნიტი
|
დრო: 40..... წუთი.
| |||||||||||||||
მოსწავლეთა პროფილი:
22 მოსწავლე
სსსმ მოსწავლე კლასში არ მყავს.
| ||||||||||||||||
გაკვეთილის მიზანი:
moswavleebma unda SeZlon martiv praqtikul aqtivobebSi monawileoba; dakvirvebis Sedegad kiTxvebze pasuxis gasacemad saWiro monacemebis Segroveba; martivi cdebis Catareba/ sxvadasxva Semadgenlobis masalis dajgufeba; magnitis polusebis urTierTqmedebis Sesaxeb daskvnebis gamotana; yoveldRiur cxovrebaSi magnitis gamoyenebis saWiroebisa da aucileblobis dasabuTeba. kavSiri esg-is standartis SedegTan:
| ||||||||||||||||
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი: მიმართულება: სხეულები და მოვლენები
ბუნ.II.4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს მაგნიტის მოქმედების დახასიათება
· ატარებს მარტივ ცდებს მაგნიტის საშუალებით და სხვადასხვა ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებულსხეულებს აჯგუფებს მაგნიტთან ურთიერთქმედების მიხედვით;
· ატარებს მარტივ ცდებს ორი მაგნიტის გამოყენებით და გამოაქვს დასკვნა მაგნიტების პოლუსებისურთიერთქმედების შესახებ;
· ჩამოთვლის მაგნიტის გამოყენების მაგალითებს ყოველდღიური ცხოვრებიდან: მაგნიტური დაფა, ჩანთის საკეტი, მაცივარზე დასამაგრებელი ფიგურები და ა.შ.;
· იყენებს მაგნიტს მარტივი პრობლემის გადასაჭრელად (მაგ., რკინის და სხვა მასალისგან დამზადებული სხეულების გროვიდან რკინის სხეულების გამოსაცალკევებლად ან/და სამაგიდო თამაშის შესაქმნელად). შინაარსი მაგნიტს აქვს ზოგიერთი ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებული სხეულების მიზიდვის უნარი. მაგნიტს აქვს ორი განსხვავებული პოლუსი: ერთნაირი პოლუსები განიზიდავს, ხოლო საწინააღმდეგო პოლუსები მიიზიდავს ერთმანეთს. მაგნიტების გამოყენებით შესაძლებელია ზოგიერთი ნივთიერებისგან/მასალისგან (ძირითადად, რკინა) დამზადებული სხეულების გამოცალკევება სხვა ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებული სხეულებისგან. ყოველდღიურ ცხოვრებაში მაგნიტს აქვს ფართო გამოყენება.
| ||||||||||||||||
საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:
მოსწავლეს აქვს: მონაცემების შეგროვების, მარტივი ცდების ჩატარების, დაჯგუფების, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის, ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევები. აღწერს მაგნიტს გარეგნულად
| ||||||||||||||||
შეფასება და თვითშეფასება:
განმავითარებელი შეფასება :კომენტარი აქტივობების მიმდინარეობისას.
მოსწავლეთა თვითშეფასების რუბრიკა
თვითშეფასების რუბრიკა
საშინაო დავალება -ტესტი
| ||||||||||||||||
სასწავლო მასალა და რესურსები: მაგნიტები, კომპასი, ძაფები, ხის კოვზები, პლასტმასის კოვზები, ლურსმნები, 4 წყლიანი ქილა, სკრეპები, სხვადასხვა ზომისა და ფორმის მასალა, მუყაო, ფურცლები, საშინაო დავალების-ტესტი 22 ცალი, მოსწავლეთა თვითშეფასების რუბრიკა 22 ცალი, დაფა, ცარცი, ცხრილი მასალების მიზიდულობის შესახებ 4-5 ცალი
| ||||||||||||||||
გაკვეთილის მსვლელობა
აქტივობა №1 გაკვეთილის მიზნების გაცნობა ; მთლიანი კლასი (2 წუთი)
აქტივობა №2 gonebrivi ieriSi (3 wT)
აქტივობის მიზანი: წინარე ცოდნის გააქტიურება
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მიმართავს კლასს yvela Tqvengans albaT giTamaSiaT magnitiT. gaixsene da daaxasiaTe igi.
maswavlebeli dafaze დიაგრამა მზის გამოყენებით Camowers moswavleebis mosazrebebs: savaraudod: magaria, rkinaa, izidavs, vercxlisferia, ori feri aqvs, sxvadasxva formisaa...
აქტივობა 3: ინტერაქტიული minileqcia (6 wT)
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა ჩართულობით, მათ საბაზისო ცოდნაზე დაყრდნობით ახალი ინფორმაციის მიწოდება
აქტივობის აღწერა:. maswavlebels TvalsaCinoebisTvis motanili aqvs sxvadasxva formisa da zomis magnitebi, aseve rkinis, plastmasis, xis, Tixis, plastilinis nivTebi. magnits aqvs Zala, romliTac zogierT sagans Tavisken izidavs, ikravs. amitom amboben, rom magnits aqvs mizidulobis Zala. modiT, Cveni TvaliT vnaxoT magnitis es Tviseba. maswavlebeli magnits miuaxloebs jer xis, Semdeg Tixisa da plastmasis, bolos ki rkinis nivTebs. – ra moxda? bavSvebi, nanaxidan gamomdinare, akeTeben Sesabamis daskvnas: magnitma mxolod rkinisgan damzadebuli nivTebi miizida. e.i. magniti rkinis sagnebs izidavs. –
აქტივობა 4 : ჯგუფური სამუშაო (5 წთ.)
აქტივობის მიზანი: სხვადასხვა მასალის დახარისხება მიზიდულობის მიხედვით
აქტივობის აღწერა: Seni azriT, moceმული საგნებიდან romel sagnebs miizidavs magniti?
TiToeul jgufs ვurigeb ერთნაირი sagnebis grovas. maswavlebeli mimarTavs klass: – daaxarisxeT nivTebi magnitTan urTierTqmedebis mixedviT da Sedegebi aRricxeT cxrilSi + ან -
axla vnaxoT, kidev ra Tvisebebi aqvs magnits
აქტივობა 5. praqtikuli samuSao (6 wT)
აქტივობის მიზანი: დამაგნიტება
აქტივობის აღწერა: maswavlebels magidasTan gamohyavs erTi moswavle da aZlevs davalebas: aiRe magniti da qaRaldis samagrebi e.w. skrepebi.
magnitTan miitane erTi samagri. magniti miizidavs mas. Semdeg am samagriT Seexe sxva samagrebs. naxav, rom isinic miekroba erTmaneTs.
maswavlebeli Semdeg ekiTxeba klass: – rogor axsniT, ra moxda?
imsjeleT da gamoitaneT daskvna.
magnitis mizidulobis Zala sxva samagrebzec gadavida.
amjerad maswavlebels saCvenebel magidasTan gamohyavs sxva msurveli da aZlevs miTiTebas: – aiRe erTi samagri da gaaswore. samagrisgan miRebul Cxirs erT boloze magniti ramdenimejer gausvi, oRond mxolod erTi mimarTulebiT. Semdeg rkinis Cxiri samagrebTan axlos miitane. Cxiri samagrebs miizidavs da miikravs. – amjerad ra moxda? is damagnitebulia, anu masac gauCnda magnituri Zala.
აქტივობა 6: – gamoTqvi varaudi (6 wT)
აქტივობის მიზანი: praqtikuli samuSao
აქტივობის აღწერა: rogor ggonia, Tu muyaos qaRaldze an minaze dadeb patara lursmans da qveda mxridan amoZraveb magnits, ra moxdeba? bavSvebi gamoTqvamen varauds.
bolos maswavlebeli urigebs ჯგუფებს TiTo magnits da lursmans da sTxovs maT, maswavleblis miTiTebis gaTvaliswinebiT Tavad Caataron cda: rveulze dadon lursmani da qvemodan magniti amoZraon.
daukvirdnen ra moxda da upasuxon SekiTxvebs: – gamarTlda Tqveni varaudi?
gamoitaneT daskvna: lursmani magnits `gahyva“ da masTan erTad daiwyo moZraoba. magnits mravali sxva sasargeblo Tvisebac aqvs. amitomac adamianebi mas iyeneben televizoris, kompiuteris da sxva eleqtromowyobilobebis muSaobisTvis. ასევე კომპასის მოქმედებაც დამყარებულია მაგნიტის თვისებებზე,რისი მეშვეობითაც მოგზაურები იკვლევდნენ მიმართულებას.
აქტივობა 7: „Tevzaoba“ – gamoTqvi varaudi (6 wT)
აქტივობის მიზანი: praqtikuli samuSao
აქტივობის აღწერა:– maswavlebeli klass yofs 4 jgufad da urigebs maT saWiro inventars. gamWvirvale qilaSi CaasxiT wyali da CaagdeT Sig patara lursmani. Semdeg SeTanxmdiT da SearCieT is sagani, romlis daxmarebiTac lursmans ise amoiRebT, rom arc wyals gadaRvriT da arc xels daisvelebT.
cdis Sedegebi aRwereT.
dawereT, ras fiqrobdiT cdis Catarebamde; rogor amoiReT lursmani; Tqvens jgufSi sxva gziT Tu cdilobda vinme lursmnis amoRebas?
აქტივობის მიზანი: მიღებული ცოდნის შეჯამება
აქტივობის აღწერა:–მე-2 აქტივობის დროს შედგენილ დიაგრამას ვუბრუნდებით და ახლა მიემატება მაგნიტის თვისებების ჩამონათვალი მოსწავლეთა პასუხების დახმარებით. მასწავლებლის კომენტარები.
აქტივობა 9: საშინაო დავალება (1 wT)
აქტივობის მიზანი: ნასწავლის გამყარება, შემოწმება
აქტივობის აღწერა:– მასწავლებელი ურიგებს თაბახზე ამობეჭდილ კითხვებს(ტესტს) რომელსაც სახლში გასცემენ პასუხს.
|
საშინაო დავალება სახელი გვარი
1. წერტილების მაგივრად ჩასვი საჭირო სიტყვა
ა.მაგნიტს აქვს ძალა, რომლითაც ზოგიერთ საგანს ........................
ბ.მაგნიტს აქვს ორი ............................., ჩრდილოეთი და სამხრეთი
2. სწორ პასუხს ქვეშ ხაზი გაუსვი
მაგნიტი იზიდავს: თიხას, მიწას, წყალს, რკინას, პლასტმასს.
3. რომელი სიტყვაა ზედმეტი?
რკინა, მიზიდულობა, მაგნიტი, წყალი, ლურსმანი
4. Semoxaze swori pasuxi: warmoidgine, rom gWirdeba lursmnis damagniteba. rogor moiqcevi?
a) lursmans gaaCereb magnitze.
b) magnits uxaxuneb lursmans.
g) magnits ramdenjerme gausvam lursmans erTi mimarTulebiT
5. მაგნიტით თევზაობისას რომელ საგნებს ვერ მიიზიდავ
|
გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლის თვითშეფასების რუბრიკა
რა იყო გაკვეთილზე შენთვის ყველაზე საინტერესო?
| |
რა ისწავლე ამ გაკვეთილზე?
| |
რა გააკეთე ამ გაკვეთილზე?
| |
ვისთან ერთად იმუშავე?
| |
რა გააკეთე კარგად? რა იყო შენი წარმატების მიზეზი?
| |
რა ვერ გააკეთე კარგად? რა იყო შენი წარუმატებლობის მიზეზი?
|
თვითშეფასების რუბრიკა
სრულად
|
ნაწილობრივ
|
არასრულად
| |
უზრუნველვყავი ყველა მოსწავლის ჩართულობა სასწავლო პროცესში
| |||
შერჩეული აქტივობები დამეხმარა მიზნის მიღწევაში
| |||
დასმული კითხვები იყო მოსწავლეთათვის გასაგები და გეზისმიმცემი
| |||
განსაკუთრებით მოეწონათ
| |||
რას შევცვლიდი
| |||
უზრუნველვყავი დროის გადანაწილება
| |||
შევძელი მიზანზე
გასვლა
|
მოსწავლის შეფასების რუბრიკა
ყოველთვის
|
ძირითადად
|
იშვიათად
| |
ჩართულია საგაკვეთილო აქტივობებში
| |||
ჩართულია და წვლილი შეაქვს ჯგუფის მუშაობაში
| |||
უსმენს და ითვალისწინებს სხვის აზრს
| |||
მისი მოყვანილი არგუმენტები თემატური და სწორია
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий